Agents of Mayhem: Recension

Spelbild från Agents of Mayhem

På många sätt ser Agents of Mayhem ut som ett barn som leker actionfigurer och gör ljudeffekter till. Å ena sidan är spelet en klassisk drabbning mellan det onda och goda. Spelet Agents of Mayhem är dumt på alla sätt som gör det underhållande och roligt att spela. Influensen från spelstudion Volitions tidigare serie, Saint’s Row, är omöjligt att ignorera. Båda är open-world-spel med actionfigurer och explosiva effekter, men trots detta arv, finner Mayhem-agenterna en egen identitet tack vare de minnesvärda karaktärerna och strukturen.

Överblick

Agents of Mayhem är ett open-world-spel precis som många andra i samma genre. Du kan stjäla bilar och köra dem med hänsynslös överge, ta itu med sidokrockar som är krossade över kartan och skjut dig in i och ut ur trubbel på ditt uppdrag för att störa de onda gudarnas planer. Det skiljer sig från andra open-world-spel på några sätt, dock. Seoul är liten, vilket innebär att du aldrig behöver köra långt för att komma i trubbel, och bilen du kan direkt ringa in när som helst är alltid mycket överlägsen än vad du kan hitta i naturen. Du byter också bland en gjutning av upplåsbara spelbara tecken med olika förmågor och spelstilar.

Volition en gång beskrev agenter av Mayhem som liknar en lördag morgontecknad som GI Joe, och jämförelsen är apt. Alla större cutscenes är animerade som en 80-talsfilm, som hjälper. Var och en av de 12 spelbara tecknen, de olika stöd- och sidokalverna och alla skurkarna är helt olika. De ser ut som om de var utformade för att vara åtgärds siffror från början, förutom att de inte har några problem med skenhet och jubel när en särskilt besvärlig dålig kille får sitt huvud våldsamt blåset av. Karaktärerna är juvenila, och de deltar i en omograd historia, men de är väl realiserade och jag gillar dem av olika anledningar – som Daisy’s berusade förakt för myndighet, eller Ramas uppdrag att rädda sitt hemland från en till synes ostoppbar sjukdom. Vissa tecken är allvarliga, men de flesta är goofy weirdos, och jag gillar att spendera tid med dem alla.

Utöver sina unika personligheter känns varje spelbar karaktär annorlunda och använder olika vapen. Jag graviterade snabbt mot Fortune med sin snabba rörelse och fantastiska hoppa animationer, men du kan också avstå från vapen helt och använda en karaktär som den melee-fokuserade Scheherazade, eller använd båda. Du tar tre agenter med dig till de flesta uppdrag, som låter dig experimentera medan du fortfarande håller dina favoriter i rotation. Skyddet (explosiva fat är överallt), körning (ramper är lätta att hitta), och hoppning mår bra, vilket gör varje agent till en superhjälte på egen väg, men jag gick ibland i fysikhickan ibland. Vissa handlingar känns för långsamma, som att växla mellan dina tre tecken eller använda en speciell förmåga, vilket leder till en och annan orättvis död.

En bild as Seoul, renderad i spelet Agents of Mayhem

Den futuristiska versionen av Seoul som tjänar som bakgrund för all action är intetsägande med få minnesvärda platser. Det hämmar upplevelsen som ett open-world-spel, men dess olika uppdrag utgör det. Agenter av Mayhem är ett underwhelming open-world-spel, men det är ett bra actionspel.

Story

Historien är dum, men jag menar det på ett gratis sätt. Mayhem-agenter tycker att det är roligare än det är, men dess ljuvliga atmosfär och goofiga karaktärer gör de hundra skämt som floppar förlåtliga när man stöter på en som träffar och får dig att chuckle. Jag var inte så mycket engagerad i att försöka upptäcka allas motivation och stoppa de dåliga killarna så mycket som jag var ivrig efter att se de nya karaktärsinteraktionerna och utföra nästa bisarra uppgift. En chefs kamp, ​​till exempel, har du försökt att hacka autotune mjukvaran från en ond popstar mellan skottlossning så hans fans hör sin sanna röst och slår på honom. Även de frivilliga sidvisningarna som introducerar de nya spelbara tecknen är konstiga och roliga. För att låsa upp Daisy var jag tvungen att återgå till hennes bender från natten innan för att ta reda på hur och varför hon drackigt gick in i en robotkampturnering och försökte stjäla konst från en samlare.

Karaktärer

Tre karaktärer i spelet Agents of Mayhem

Varje karaktär, även de som du inte använder, stiger upp på ett stadigt klipp som tjänar nya förmågor, du kan ansöka när du vill – praktiskt när du tar in en ny karaktär, men glöm inte att uppgradera dem innan du lämnar. Du kan också skicka oanvända agenter ut på uppdrag för att tjäna pengar och belöningar i bakgrunden och nivåera upp bredare förmågor som påverkar alla, till exempel snabbare avkylningar och upplevelsemultiplikatorer. Resultatet är en utmärkt lönsamhet för nästan alla åtgärder som gör karaktärerna starkare och erbjuder fler alternativ för att anpassa dem till din personliga playstyle.

Betyg

Agents av Mayhem är ett rätt löjligt spel, men jag blev till slut rätt glad i att spela lite löjligt. Agents av Mayhem är frenetiskt roligt, med plats för både strategi och känsla. Även om spelets Seoul till slut bli en grötig mix så tyckte jag om att vistas där och orsaka kaos vid varje tillfälle.

8.1 av 10