Star Citizen Alpha 3.0: Status

En bild från cockpitten i spelet Star Citizen 3.0 Alpha

Star Citizens mycket efterlängtade Alpha 3.0-uppdatering kommer inte ut i tid. Spelstudion Cloud Imperium Games tillkännagav nyligen att de upptäckte några “stabilitetsproblem” i den senaste versionen, och därmed behöver studion mer tid för att få Star Citizen 3.0 klart för “prime time”.

Vad är Star Citizen?

Star citizen är en sci-fi-simulering, kamp, ​​handel och i viss utsträckning rollspel från Chris Roberts, ledande designer av Wing Commander, 1990-serien av PC rymdskeppsspel. DOS-titlarna är lika kända för sina full-motion video cutscenes med Mark Hamill som de är för sina kosmiska pilotstrider.

Star Citizen, som ursprungligen tillkännages 2012, är på papper ett naturlig framsteg av konceptet som Roberts har undersökt under en tid. Wing Commander gav slutligen upphov till 2003: s Freelancer, som parade rymdskeppsslagen och berättelser om fyrkantig hjältemodell med satser av en sandlåda, fri-to-roam-univers och ett halvständigt multiplayer-delat galaxläge. Medan utan tvekan en bra tid, led det spelet en uppenbart torturös utvecklingsprocess och kom till slut med sin vision och egenskapssätt som var avsevärt lägre än vad som ursprungligen var planerat. Star Citizen är, åtminstone delvis, ett försök att göra spelet Roberts kunde inte vid den tiden.

En soluppgång från skeppet i Star Citizen 3.0

På papper är Star Citizen som ett försök att kombinera nästan allt inom sci-fi och alla sci-fi spel som någonsin gjorts. Mycket ambitiöst projekt.

  • Ett berättelsebaserat singleplayer-läge med förgreningsalternativ som är tänkt att påminnas om Wing Commander-spelen. Detta läge är känt som “Squadron 42”.
  • Multiplayer-lägen – både drop-in dogfighting och ett MMO-stil ihärdigt universum med tusentals spelare, en dynamisk ekonomi och pågående fraktionskrigföring. Liksom EVE Online, kommer alla att dela samma server.
  • Ground-based combat – ett första person shooter-läge, känt som Star Marine. Detta kommer att innehålla 16-spelare strider, och några kartor med nollgravitet. Detta läge utrustades ursprungligen till en annan studio, Sonic Boom utvecklare illFonic, men verkar nu ha flyttat internt.

Star Citizen, och dess utvecklingsstudio Cloud Imperium Games är en crowdfunding-verksamhet. Medan de samlat in 6,2 miljoner dollar under sin första kampanj 2012 – kör på både Kickstarter och spelets egen hemsida – det har uppenbarligen ökat nästan 90 miljoner dollar efter det. Detta kom delvis från spelare som vill ha omedelbar tillgång till tidiga, oavslutade versioner av Star Citizen, delvis från prenumerationspaket som möjliggör djupare åtkomst, delvis från fysiska varor och delvis från försäljning av rymdskepp i rymden – varav de flesta inte helt existerar än.

Vad är Star Citizen Alpha 3.0?

Star Citizen Alpha 3.0.0 är nästa stora steg framåt för att förverkliga visionen i Starkt Citizens Univesum. Det finns en hel del nytt innehåll och underliggande teknik som jobbar på för den här utgåvan, vilket kommer att förbättra upplevelsen för spelarna.

Viktiga funktioner

  • Sömlöst landa och utforska procedurgenererade planeter och månar i Stanton-systemet. Inledningsvis kommer spelarna att kunna landa på de tre nya månen Yela, Cellin, Daymar med Delamar som ett sträckmål.
  • En ny planetoid, Delamar med Levski landningszon (sträckmål), missionärer, uppdragsgivare, förlorade fartyg, skräpfält och tre nya månar med utposter.
  • Ett nytt back-end-objektsystem som möjliggör större interaktioner mellan spelarna och objekten i universum. Innehåller bränsle / tankning, styrning av strömförsörjning, radarsystem, kvandomater och platser. Tillåter spelare att manuellt interagera med last till för lastning / lossning
  • Inledande utgåva av grunden Artificial Intelligence-systemet. Kontrollerar AI NPC, uppdrag, dynamiskt innehåll och konversationslogik.
  • Implementering av varor, handel, automatiserad lastköp / sälja kiosker och indirekt piratkopiering. Även den första delmängden av Diffusion, en servicearkitektur som handlar om utbud / efterfrågan på detaljhandeln, resurser och tjänster.
  • Fysik serialisering, nätverksbindande / obindande och en ny meddelandekön minskar genomsnittlig bandbredd och latens.
  • Tillägg av kiosk-användargränssnitt, nya objekt 2.0-multifunktionsdisplayer i fartygspaneler, fältvisningsreglage och en enhetlig visir för sömlösa FPS / Ship-övergångar, Mega Map för sömlösa övergångar in / ut från det ihållande universum

Panning över Yela

Yela är den mest frigid av korsfararna månar. De dristiga (eller slarviga) nog att gå ut utan en rymdsuit kommer att dödas omedelbart av dess frusna temperaturer. Om förkylningen inte dödar dig, kan någon av de förrädiska prata som kretsar över planeten kanske. Cyrovolcanos har varit kända för att utbrott oväntat från sådana klyftor, var därför försiktig när de flyger på låga höjder. Trots all sin fara finns det mycket skönhet på Yela, som undervattensgrottorna dolda under månskorpan.
Cellin

Ett av stridsskeppen i Star Citizen 3.0

Bild från Cellins yta

Brinnande yta med vulkanisk aktivitet, Cellin är motsatsen till sin isiga syster. Även om vulkanerna har varit vilande i hundratals år, är ytan prickad med termiska geysrar som exploderar utan föregående meddelande. Den största av sådana gejsrar kan förstöra tunga fordon. Mycket korrosiva gasmoln frigörs regelbundet från månens yta, vilket skapar låg synlighet och skadar allt som fångats utanför.

Vad vi hört från Cloud Imperium Games

“I veckan gick vi in ​​i optimerings och buggfixfasen för 3.0. Eftersom det har funnits så många funktioner och innehåll har vi stött på några stabilitetsproblem som vi vill ta itu med innan vi går vidare Publik “, sade utvecklaren i ett inlägg på sin webbplats.

“Det pågående arbetet med det nya Patcher-systemet (som kommer att spara dig från att helt ladda ner varje byggnad) och några nya buggar med CopyBuild3 (vår interna version av patchen) har också bromsat oss ner. På grund av detta har vi drivit Tillbaka Evocati och efterföljande datumintervall för att återspegla den extra tid som krävs för att få Star Citizen Alpha 3.0 redo för topptid. ”

Att flyga över en planet i Star Citizen

Enligt Eurogamer uppdaterades Alpha 3.0-uppdateringen ursprungligen i slutet av augusti och nu beror det i början av september, så det är en liten försening. “Att arbeta på 3.0 har säkert introducerat variabler och utmaningar som vi aldrig kunde ha förväntat oss, och de tillgodoser inte alltid ett tidigt datum på en kalender”.

“Det är verkligen ingen ondska bakom det, och alla som gör det påståendet ger en obestämd mening. Fråga någon projektledare eller utvecklare som arbetat med sofistikerad programvara eller har varit inblandad i ett komplext projekt med många beroende och rörliga delar. De delar gärna hur utmanande en uppskattningsuppgift kan vara. ”

Spelsudion tillade att alla på Cloud Imperium Games “arbetar hårt” för att slutföra Alpha 3.0-uppdateringen och tillägger att denna version av 3.0 kommer att vara “något större, något ganska banbrytande, något fantastiskt”.

Star Citizens Alpha 3.0-uppdatering lägger till ett “helt utforskande solsystem” och lägger till de första verktygen och systemen som spelarna kan använda för att skapa utpost och samhällen. Det är bara några av de nya funktionerna – du kan läsa det här blogginlägget för att lära dig mer.

Star Citizen är det mest framgångsrika crowdfunded projektet av något slag i historien. Med det senaste räkningen har spelet höjt mer än 155,6 miljoner dollar i finansiering.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *