Mega Man Legacy Collection 2

Den 8 augusti släppte Capcom Mega Man Legacy Collection 2 för PlayStation 4, Xbox One och PC, innehållande de fyra 2D Mega Man-spelen som inte fanns på den tidigare samlingen. Innan slutet av dagen rörde en mindre kontrovers kring ett av de konststycken som kategoriserades under Mega Man 8, eftersom Mega Man-fansen var förskräckta av att den inkluderades.

Den aktuella konsten verkar inte, var från något befintligt Mega Man-spel.

Snart sätter internetgemenskapen konstverket under ett mikroskop. Makten var inte från något existerande spel, och Mega Man självt tog aldrig på sig visuella designförändringar för nya krafter förutom sin pansarbyte färg. Vissa människor noterade att det nya konstverket var digitalt ritat, vilket skulle vara ganska modernt för alla Mega Man-spel på den samlingen. Designen liknar den mer moderna designen av Mega Man i Super Smash Bros. för Wii U och 3DS, med segmenterade fötter och en fodrad handske. Konstnären liknar också den som Yuji Ishihara, karaktärsdesigner för Mega Man Battle Network-spel, som definitivt inte skulle ha något arbete i Mega Man 8 för PlayStation 1.

Några teorier rör sig om hur den här arten hamnade i Legacy Collection 2. Vissa människor har föreslagit att en anställd tittade igenom konstarkivet, såg den stora handen på Mega Man och antog att det var hans Mega Man 8 rival Duo. Andra tycker att den till synes felplacerade konsten är en avsiktlig dräkt för ett nytt spel.

Oavsett varför är konsten helt klart ett misstag, och det bidrar till Capcoms rykte som ett företag som kan fylla ett lager med små misstag.

Vår åsikt
Medan vi skulle älska för att detta skulle vara en avsiktlig dräkt för ett nytt spel, misstänker vi att det bara var ett misstag. Frågan är, är det ett misstag för ett annullerat projekt eller något som Capcom arbetar aktivt med? Smash Bros. har tagit andra långdöda serier tillbaka till livet, kanske är Mega Man nästa.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *