Overwatch förklarar Terry Crews röst

Overwatch och Blizzard i allmänhet hade en stor närvaro vid årets Comic-Con. Hearthstone ledde en glass social med besök från Lich King och Jessica Nigiri och Blizzard merch booth var full av nya saker ( som den $ 450 D.Va statyn ), men det var Doomfist som tog mest uppmärksamhet. Blizzard drev nyligen karaktären ut till testområdet på PC , och företaget sponsrade det första Doomfist cosplayet med en utarbetad, otroligt imponerande kostym. Devs ägnade till och med en hel panel för att diskutera hur Doomfist skapades. Men en viktig fråga kvar hängde efter panelen: Varför slog inte Terry Crews upp den långvariga karaktären?

Terry Crews är en bombastisk, större än livet-figur, och för en månad sedan verkade det som en förutse slutsats att han skulle rösta en Blizzard-karaktär med ett namn till out-badass Garrosh Hellscream. Besättningar talade om att besöka Blizzard , han lade ut ett offentligt auditionstejp för rollen , och han fick även Dwayne ”The Rock” Johnsons godkännande . Men delen slutade till veteran skådespelare och regissör Sahr Ngaujah.

Besättningen är fortfarande i åtanke för många fans, och även om han inte kom upp under Q & A-delen av panelen, skrek hans namn mer än en gång av några få medlemmar av publiken. Så, under vår uppföljningssamtal, frågade vi Blizzards devs varför, efter så mycket hype, slutade Crews inte som Doomfist. Blizzard senior designer Michael Chu förklarade: ”Vi älskar Terry. Terry är fantastisk. Han kom och besökte oss. Vi hade en bra tid. Men när vi letade efter Doomfist letade vi efter något mycket specifikt med tanke på hans roll i spelet och allt När vi var tidiga i auditionsprocessen, hörde vi Sahr, vem är skådespelaren som spelar Doomfist, och han blåste oss bara omedelbart. När vi hörde sin röst så var det som ”Helig skit. Det är Doomfist.” ”Chu särskilt Berömde antalet ”smaker” Sahr kan ta till rollen och Sahrs förmåga att ”… få alla dessa olika aspekter av karaktären till liv.

Medan det inte utesluter möjligheten att Crews tar på sig en annan roll i framtiden, förklarar den varför han kanske inte har varit den bästa passformen för vad Blizzard har planerat med Doomfist.

Diskussionen efter panelen vände sig också till andra ämnen som bara kort berördes i presentationen, som möjligheten till ett Blizzard-slagsmål. Under sin presentation kallade Overwatch leddesigner Geoff Goodman Doomfist, med sin unika, melee-fokuserade kamp, ​​en ”ode to the fighting genre” och konceptkonsten för karaktären var en direkt hyllning för att slåss mot spelkonst. Men kan det någonsin leda till något mer?

”Jag arbetade på World of Warcraft ursprungligen när WoW skickades,” sa Goodman, ”och jag kommer ihåg frågorna då i många intervjuer var:” Nå, du är som ett RTS-företag. Hur ska du göra En MMO? Då jobbar vi Overwatch, och när vi skjuter Overwatch, är det som, ”Nå, du är MMO-företaget. Hur ska du göra en FPS?” Det är bara typ av roligt, det går bara att visa, vi kan göra dessa genrer. Vi spelar spelen så mycket. Vi älskar dessa spel så mycket Vem vet? Kanske någon dag ser vi ett slagsmål. Det skulle vara sött.” Självklart betyder det inte att Blizzard växlar upp för att komma in ännu en ny genre, men designteamet låter som att det alltid är en ny utmaning.

Men den nuvarande utmaningen är att se till att Doomfist passar in i hela spelet. Vi bad utvecklarna vad den huvudsakliga takeawayen från Doomfists körning på PC: s offentliga testområde har varit, och svaret var omedelbart: ”Bugs. Massor av buggar.”

Goodman förklarade: ”Vi fixade ganska mycket dem alla. Det var huvudet nere ett tag och mycket,” Åh, min Gud. Vi kommer inte att göra denna tidsfrist. ” Det var ganska mycket alla händer på däck för att fixa många buggar. Han är en komplicerad karaktär. Han är inte bara som en kille med en pistol som kör runt och skottar alla karaktärer. Doomfist har så många inre arbetsdelar och mycket komplicerad mekanik , Så det lånade sig själv, tyvärr, riktigt bra för buggar.”

Men ibland kan dessa buggar leda till intressanta funktioner. Enligt Goodman fanns det en beständig bugg i PTR att han, efter att ha tagit bort den, fick feedback från spelare i forumet att de faktiskt trodde att den mekaniker som den oavsiktligt infört var roligt. Han kunde återinföra den lite modifierade ”buggen” så att ”När du gör raketstansen kan du slå ut utrymme och avbryta det och lämna lite extra avstånd.”

Slutligen, och kanske det överraskande ögonblicket i Overewatch-panelen, var den rausa reaktionen från publiken efter att två olika fans frågade när nästa healertecken skulle läggas till spelet. Var devs överraskad? Goodman svarade: ”Jag vet inte. Jag blev förvånad över att det kom tillbaka till rygg med flera personer.” Han skrattade och tillade: ”Jag förväntade mig inte det.” Men han fortsatte med att säga att ”Att lägga till en annan hjälte skulle vara fantastisk. Det finns så mycket potential, speciellt läkning i ett spel som Overwatch, eftersom det är en mycket unik mekaniker … Ana är så annorlunda än någon annan healare, och vi har en Massor av prototyper på plats med olika mekaniker. Det finns säkert läkarna i prototypblandningen, så det skulle vara kul att kanske komma med dem ganska snart, förhoppningsvis.”

Medan några av devs-svaren ger upphov till ännu fler frågor, gjorde de det en punkt att komma över att de aktivt lyssnar på sina spelare. Som Doomfist leder till hela spelet den 27 juli kan du vara säker på att Blizzard devs kommer att vara på forum och sociala medier som svarar på frågor och bara ser i allmänhet vilka människors reaktioner på den nya karaktären. Och kanske om folk fortsätter ropa i paneler om att ha Terry Crews i spelet, så kan det så småningom ske.