Wolfenstein II bygger på den blodiga historien

Under E3 fick Matt Bertz spela de första 20 minuterna av Wolfenstein II: The New Colossus. Han kallade det ”en av de mest minnesvärda och minutiöst utformade demona av E3.”

Vi har nyligen provat på en timmes nytt innehåll från nästa inlägg i Wolfenstein-serien och spelar genom en nivå i Roswell, New Mexico som har hjälten BJ Blazkowicz infiltrera en nazistbas fylld med hemligt vapen och den övre mässingen för att blåsa den Himlen hög med en bärbar näbb. Nivån öppnar med BJ, i förklädnad som brandman, utforskar Roswell. Staden, liksom resten av landet, har tagits över av nazisterna och det finns tecken på det överallt. Propaganda med ansiktet av spelets antagonist, den onda Frau Engel, kan ses på väggar och i butikerna av säljare. Nazistiska vakter accost medborgare, berätta för dem att lära sig tyska och gnugga axlar med medlemmar i Ku Klux Klan. Allt som allt: en mycket skrämmande vision av världen.

Efter det segmentet tillbringade jag resten av demo infiltrera basen själv, kämpar mot nazistiska soldater, robotar och hundar för att plantera nuken. Denna skiva av gameplay gav mig en ganska bra uppfattning om vad man kan förvänta sig från The New Colossus i oktober.

Wolfenstein II: Förvänta dig att dö. Ofta.

Den nya ordningen var redan ett svårt spel. Den nya kolossen vänder allt upp till 11 genom att erbjuda mer fiendens variation, bland annat supera snabbrobotar som kan dämpa dina attacker och göra BJ mer ömtåliga. Du kan teoretiskt ha spelat mycket av både New Order och Old Blood som en tank, sprängar allt på din väg och plockar upp hälsa och ammunition. I The New Colossus måste du vara snygg, strafing och hålla sig till omslaget, locka fiender till deras död.

Wolfenstein II: Du har mer kraftfulla vapen nu

Din arsenal detta går runt har många av favoriterna från föregående spel, med pistolen, hagelgeväret, överfallsgevären och LaserKraftWerk alla tillbaka. Du kan dock också uppgradera varje vapen genom att hitta vapenpaket som sitter runt varje nivå, vilket gör att du kan skräddarsy dina vapen till din playstyle. Till exempel kan du hålla en ljuddämpare på din pistol om du är mer infiltrerad eller laddar den med kraftfulla magnumrundor om du är mer benägen att gå högt ut av fladdermusen. Du kan också dubbla använda vapen av olika slag tillsammans, som en pistol i ena handen och ett hagelgevär i den andra, för att ens jämnare blodig våld.

Wolfenstein II: Världsbyggandet är starkt

Introduktionen av Roswell, som låter oss utforska staden, var överraskande (för en första person shooter) stor och fokuserad på icke-våldsutforskning. Jag tailed nazister och pratade med berusade, deprimerade, scab-täckta patrioter gömmer sig i gränder. Den vackra, men störande propagandan som klädde på väggarna och skyltarna i staden var också effektiv och säljer denna störande syn på Amerika.

Wolfenstein II: Balansen mellan splatter och berättande finns kvar

Den nya ordningen var ett spel där i en sekvens skulle nazister bli förstörd och sprutas över väggen i blodiga bitar och i en annan skulle du ha en hjärtlig plats mellan älskare som försöker hitta intimitet i en värld fylld av hat. Från vad vi såg av både The Roswell-sektionen och prologstolen för rullstolsstolar verkar MachineGame fortfarande gå efter den märkliga men lockande kombinationen. När jag inte slammade hatchets i mina fiender ansikten lyssnade jag på att folk kramade under den nya regimens skräck eller samtalade med andliga texter för att finna en stunds fred i The New Colossus ‘våldsamma värld.

Både den nya ordningen och det gamla blodet var kompakta spel, både i berättande och planlösning. Den nya ordningen var en till synes enkel historia om en man som försökte ta tillbaka världen från ondskan medan dess nivåer var i huvudsak en serie korridorer. Den nya kolossen känns större på båda fronterna, med en ny karaktär av tecken som gick med i BJ på sin resa för att ta på sig nazisterna. Både Roswell-sekvensen och Area 52-nivå kände sig också större och mer arenaliknande än vad vi sett i The New Order. Jag trivdes medan jag spelade, men jag är också oroad över huruvida New Colossus kanske slutar handla den oväntade nivån och den emotionella berättelsen som gjorde den nya ordningen så speciell för omfattningens skull. Vi får reda på i oktober.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *